ΠΟΛΥΓΩΝΟ

Μη Συνδεδεμενος Παρακαλώ συνδεθείτε ή εγγραφείτε

Ο βιολιστής στο μετρό

3 απαντήσεις

Πήγαινε κάτω  Μήνυμα [Σελίδα 1 από 1]

xstyl

xstyl
administrator
administrator

μου στειλαν αυτο το e-mail και θεωρω οτι πρεπει να το δειτε. ειναι πολυ ωραιο!!!

Κάποιο κρύο πρωινό
του Ιανουαρίου, ένας άντρας κάθησε σε ένα κεντρικό σταθμό του μετρό και ξεκίνησε να παίζει το βιολί του.
Έπαιξε για περίπου 45 λεπτά.

Κατά τη διάρκεια αυτών των 45 λεπτών, δεδομένου ότι ήταν ώρα αιχμής, πέρασαν από μπορστά του αρκετές χιλιάδες άνθρωποι, οι περισσότεροι πηγαίνοντας στη δουλειά τους.

Τρία λεπτά μετά την έναρξη της μουσικής, ένας μεσήλικος κύριος παρατήρησε ότι υπήρχε ένας μουσικός που έπαιζε βιολί, τον κοίταξε για
λίγα δευτερόλεπτα και συνέχισε το βιαστικό του βηματισμό. Ένα λεπτό αργότερα, ο βιολιστής εισέπραξε το πρώτο του δολλάριο, από μια κυρία που το πέταξε στο καπέλο του καθώς περνούσε από μπροστά του χωρίς να σταματήσει καθόλου.

Λίγο αργότερα, κάποιος ακούμπησε στον τοίχο και τον άκουσε για λίγο, αλλά μετά κοίταξε το ρολόι του και έφυγε βιαστικός.

Πιο πολύ από όλους τους περαστικούς, ασχολήθηκε μαζί του ένα τρίχρονο αγόρι που ήθελε να σταματήσει για να ακούσει, αλλά η μητέρα του τον τράβηξε για να συνεχίσουν τη διαδρομή τους.

Το παιδί κοιτούσε συνεχώς προς τα πίσω καθώς απομακρυνόταν. Το ίδιο επαναλήφθηκε και με άλλα παιδιά και τους γονείς τους, οι οποίοι - χωρίς καμία εξαίρεση - τα τράβαγαν για να συνεχίσουν το δρόμο τους.

Στα 45 λεπτά μουσικής, συνολικά σταμάτησαν για να ακούσουν - έστω και για λίγο - μόνο 6 άνθρωποι. Περίπου 20 άνθρωποι έριξαν λεφτά στο καπέλο καθώς συνέχιζαν να περπατούν, χωρίς να ελαττώσουν την ταχύτητα του βηματισμού τους.
Η συνολική είσπραξη ήταν 32 δολλάρια. Όταν η μουσική σταμάτησε και υπήρξε σιωπή, κανείς δεν το πρόσεξε. Κανείς δε χειροκρότησε,
ούτε υπήρξε κανενός άλλου είδους αναγνώριση.

Αυτό που δεν ήξερε κανείς ήταν ότι ο συγκεκριμένος βιολιστής ήταν ο Joshua Bell, ένας από τους καλύτερους μουσικούς του κόσμου, και έπαιζε με ένα βιολί Stradivarius αξίας 3,5 εκατομμυρίων δολλαρίων, κατασκευασμένο από τον ίδιο τον Antonio Stradivari το 1713. Δύο ημέρες νωρίτερα, ο Joshua Bell έπαιξε σε ένα κατάμεστο θέατρο της Βοστώνης και η τιμή ενός κάτω-του-μετρίου εισητηρίου ήταν 100 δολλάρια.

Ο Bell αμοίβεται με περίπου 1000 δολλάρια το λεπτό!


Το συγκεκριμένο πείραμα, δηλαδή το να παίξει ο Joshua Bell στο σταθμό του μετρό incognito, οργανώθηκε από την εφημερίδα Washington Post, ως μέρος μιας κοινωνικής μελέτης περί του τι εκλαμβάνουμε ως σημαντικό, τι μας αρέσει, και σε τι δίνουμε προτεραιότητα.

Η γενική περιγραφή του πειράματος ήταν: « Σε ένα συνηθισμένο περιβάλλον, σε μια ακατάλληλη ώρα, αντιλαμβανόμαστε το ωραίο; Σταματάμε για να το ευχαριστηθούμε; Αναγνωρίζουμε το ταλέντο σε ένα μη-αναμενόμενο περιβάλλον;»


Πηγή: Washington Post,

http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/co ... 01721.html

gman

gman
designer
designer

xstyl έγραψε:Αναγνωρίζουμε το ταλέντο σε ένα μη-αναμενόμενο περιβάλλον;
Μεγάλη κουβέντα αυτή. Γιατί πες ότι ο κόσμος βιάζεται επειδή έχει δουλειές. Εντάξει, στους περισσότερους από εμάς έχει τύχει (πολύ ή λίγο στον καθένα) να είμαστε βιαστικοί στο δρόμο, για διάφορους λόγους. Ειδικά σε μια μεγάλη πόλη που οι ρυθμοί της ζωής είναι πολύ γρήγοροι συμβαίνει συχνότερα. Να το καταλάβω μπορώ, να το δικαιολογήσω, όχι. Το γενικό ερώτημα όμως που προκύπτει είναι αυτό ακριβώς: Αναγνωρίζουμε το ταλέντο σε ένα μη-αναμενόμενο περιβάλλον; Απάντηση: παπάρια.

ham

ham
moderator
moderator

Το μετρο δεν είναι και ότι καλύτερος χώρος για να παίξει κανείς μουσική. Όλος ο κόσμος είναι από κει διερχόμενος και είναι απολύτως φυσιολογικό να μην τον προσέξουν οι διερχόμενοι πολίτες τόσο,που στην πλειονότητά τους είναι και βιαστικοί. Μόνο άμα ήταν κανενα πολύ πιο πολύ αναγνωρίσιμο πρόσωπο(βλέπε Ρουβάς)τότε μπορεί να ήταν κάνα τσούρμο κοριτσάκια και να τον παρακολουθούσαν. Και μην ξεχνάμε και την προκατάληψη που δημιουργείται στο μετρό ή ηλεκτρικό που κάποιοι παίζουν υποτυπώδη μουσική για να ζητιανεύουν και αυτό όσο να είναι είναι ένα επιπλέον επιβαρυντικό στοιχείο.

https://polygono.forumgreek.com

xstyl

xstyl
administrator
administrator

ham έγραψε:Μόνο άμα ήταν κανενα πολύ πιο πολύ αναγνωρίσιμο πρόσωπο(βλέπε Ρουβάς)τότε μπορεί να ήταν κάνα τσούρμο κοριτσάκια και να τον παρακολουθούσαν.
πιστευω οτι οι ανθρωποι, τους διασημους θεωρουν μεγαλα ταλεντα. και εναν βιολιστη που ειναι κλασης ανωτερος απο εναν συνηθησμενο διασημο δν μπορουν να προσεξουν... γιαυτο εχει καταντησει πολλες φορες οι πιο πριβε καταστασεις σε live και τετοια να ειναι καλυτερα.

gman

gman
designer
designer

ham έγραψε:Μόνο άμα ήταν κανενα πολύ πιο πολύ αναγνωρίσιμο πρόσωπο(βλέπε Ρουβάς)τότε μπορεί να ήταν κάνα τσούρμο κοριτσάκια και να τον παρακολουθούσαν.
Εντάξει, γιατί όχι; Αυτό τους ευχαριστεί. Θα πρέπει δηλαδή όλοι να αναζητούμε την ποιότητα στα γαλλικά και το πιάνο; Καλύτερα να ακούς Ρουβά (και τον κάθε Ρουβά) επειδή σου αρέσει, παρά να μην σου αρέσει επειδή είναι Ρουβάς.


xstyl έγραψε:πιστευω οτι οι ανθρωποι, τους διασημους θεωρουν μεγαλα ταλεντα. και εναν βιολιστη που ειναι κλασης ανωτερος απο εναν συνηθησμενο διασημο δν μπορουν να προσεξουν... γιαυτο εχει καταντησει πολλες φορες οι πιο πριβε καταστασεις σε live και τετοια να ειναι καλυτερα.
Τι λες ρε; Δε νομίζω ότι τους θεωρούν ταλέντα, απλά γουστάρουν. Δεν μπορείς να πεις σε κάποιον που ακούει μια κάποια μουσική (οποιαδήποτε κι αν είναι η ποιότητά της) "άκου βιολιά, επειδή είναι κλάσεις ανώτερα". Και τέλος μη μπερδεύεις τη δημοσιότητα με την ποιότητα. Όταν κάποιος είναι "ένας συνηθισμένος διάσημος" όπως λες, δεν σημαίνει ότι δεν είναι και ποιοτικός.

Επιστροφή στην κορυφή  Μήνυμα [Σελίδα 1 από 1]

Παρόμοια θέματα

-

Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης